Thursday 4 August 2011

Salah siapa

Hari ni kuar berita kat surat kabor ngan radio..Pasal 3 org budak dibuli pelajar senior yg berumor 12 tahun.. Di sekolah agama di Baling.. Yg teruknya.. dah la dipukul.. diliwat pulat tu.. aduhh . Kat sini umor 12 tahun dah pandai buat2 mende tu.. Kat sekolah agama pulak tu .Tempat sepatutnya melahirkan lebih byk imam2 yg unggul dan dipandang tinggi.. Tapi baru umor 12.. x sampai remaja pon lagi.. dah rosak akhlas.  Patut ke nanti anak2 kite hantar kat sekolah agama..  Ataupon pgl ustat or ustazah just ajar anak kite kat rumah. So kite bole lihat ape yg mereka lakukan .. Sbb skang pon byk kes cikgu belasah budak, ustat pon x terkecuali.. Pastu sekolah asrama penuh tempat yg sesuai ke utk pembentukan sahsiah remaja.. Entah la.. tatau mane silapnya.. didikan kat umah or didikan kat sekolah.. Hmmm

2 comments:

  1. ikut pengalaman aku la.Guna "aku' je la yer senang..huhu
    3 tahun aku sekolah agama,sekolah biasa je,sekolah thap cikai2 la..mmg klu aku tros kat situ..boleh rosak akhlak la..sbb pgruh sosial kuat.2 tahun kmudian aku tukar skola agama jugak tapi tmbah 'tinggi" je.Alhamdulillah makin okeh.lepas tu setahun stgh aku smbung kat SBP..Alhamdulillah makin okeh..sebenarnya tgok atas diri masing-masing jugak.Pengaruh buruk byk tapi tgok pada diri kita jugak la.nak atau tak nak je.huhu .salam Ramadhan :) [ boleh buat esei x] hehe

    ReplyDelete
  2. tu la.. risau jugak.. nanti ade rezeki da ade anak sape x nk anak dier jadi org yg baik2.. tp tu la.. salah siapa pon tatau.. nk salahkan mak bapak x leh.. salahkan anak derang remaja mesti buat silap baru belajar.. cikgu derang hanya mengajar.. tp tu la aku pon x penah sekolah agama asrama ni.. so tatau sgt.. :D

    ReplyDelete